Wat wil Stichting WOK in de toekomst bereiken

Stichting WOK organiseert al vele jaren een groot kerstfeest voor de kinderen uit Almelo. De kinderen uit de minderbedeelde gezinnen uit Almelo worden hiervoor uitgenodigd. In 2017 waren dit 220 kinderen. Zij krijgen een fantastisch lopend buffet aangeboden met als afsluiting een heerlijk toetjesbuffet. Ook is er altijd een leuke vorm van vermaak. Na afloop ontvangen de kinderen een tas met cadeautjes en verschillende waardebonnen waar de kinderen ontzettend blij mee zijn

Veel ouderen met een klein budget zijn vaak erg eenzaam. Doordat zij weinig of niets te besteden hebben kunnen zij vaak nergens naar toe of nergens aan meedoen. Hierdoor zitten zij thuis en vereenzamen zij. Het team van vrijwilligers gaat dan iets leuks met hen doen. Hierbij valt te denken aan een welnessavond, een dagje uit of gewoon een gezellige middag met een hapje en een drankje.

We helpen ouderen met het kopen van honden- en kattenvoer waar vaak geen geld voor is. Huisdieren zijn namelijk belangrijk voor deze groep mensen omdat dieren vaak hun enige gezelschap zijn. We hebben goede contacten met dierenartsen, waar de dieren tegen een kleine vergoeding of tegen afbetaling op consult kunnen komen.

Een grote wens van de stichting is om mensen een boodschappenbon te geven zodat zij zelf een boodschappenpakket bij een supermarkt kunnen ophalen. Met dit pakket kunnen zij dan hun eigen maaltijd bereiden. Hierdoor voelen de mensen zich minder afhankelijk van hulpverleningsinstanties en wordt de gezinssituatie gestimuleerd. Het is namelijk erg belangrijk om als gezin gezamenlijk aan tafel te kunnen zitten.
Dit boodschappenpakket is juist bestemd voor de mensen die niet in aanmerking komen voor een pakket van de Voedselbank. Dit zijn mensen die qua inkomen net iets boven het minimum zitten en van geen enkele instantie hulp krijgen maar die nog steeds ver beneden modaal leven en in een groot zwart gat vallen.

Hebt u hart voor de minderbedeelde ouderen en kinderen in onze maatschappij en wilt u hen ook een lichtje in de duisternis geven? Help ons dan om hen te helpen.

U kunt dit doen door een maandelijkse gift of een eenmalige gift over te maken op bankrekeningnummer NL88RABO 0325 2613 93 t.n.v. Stichting Welzijn Ouderen en Kinderen

Close Menu